dimecres, 29 d’abril del 2009

TEXTOS PREMIATS ALS JOCS FLORALS DE 3r B

PRIMER PREMI:
La Girafa

la girafa,

ben

alçada

unes

taques

escampades.

Com que menja vegetals

rosega les fulles

dels arbres més alts.

Gràcies al seu llarg coll

té unes vistes precioses

des d’aquí fins l’horitzó.

Però l’altura l’amoïna,

quan s’ajup i no camina.

Obrir bé les potes és cansat...

Aquesta és la veritat!

MANGO


SEGON PREMI:

COM ES FAN LES CROQUETES

Les croquetes es fan

amb farina i sal;

hi poses els ous

i els remenes després al foc

amb oli bullent.

Quan ja estan cuites

te les menges

amb tota la gent.

SANTODOMINGO


TERCER PREMI:

L’ÓS MARRÓ I L’ÓS BLANC

Hi havia una vegada un ós marró amb pel llarg i la boca molt gran que es passejava per la selva.

De cop va sortir un ós blanc que tenia la pell blanca i que venia del Pol Nord.

L’ós marró li va preguntar:

- Què hi fas tu aquí? Tu hauries d’estar al Pol Nord.

L’ós blanc va contestar:

- Ja ho sé, però hi ha molts caçadors i han matat tota la meva família. Ara ja només quedo jo.

- Però tu no pots viure aquí perquè necessites aigua freda i neu. I aquí no neva.

- Però, per aquí no hi ha un riu amb aigua freda?

- Ja, però no n’hi ha prou. Si vols puc dir a uns amics meus que em deixin gel, i, si me’n donen, et deixaré viure aquí.

L’ós marró va anar a buscar el gel.

- Ja el tinc.

- On el ficarem?

- Al riu!

- D’acord. Llavors em quedo a viure amb tu.

- Sí!!!

- Què bé!!!

I van viure feliços.

AUSTRÀLIA