dimecres, 15 d’abril del 2009

LA REINA DE LES ESTRELLES

Hi havia una vegada un poble on hi manava la reina i en aquell poble pel matí a la platja hi havien molts i molts crancs. La reina, quan s’aixecava, esmorzava, es vestia, es pentinava, es rentava les dents, la cara i se n’anava a la platja.

Un dia, quan hi va arribar va agafar tots els crancs i va tornar al palau i va dir:

- Hola serventa

- Hola reina, ja t`ho he netejat tot

- Moltes gràcies

- De res

- Mira els crancs que he agafat. T’agraden?

-I tant! Són preciosos. Que són per cuinar?

- Que dius! Jo me’ls guardaré i ja veuràs perquè.

I ella li va ordenar al cuiner que preparés un bon dinar

- D’acord. Estarà boníssim, per llepar-se els dits.

I així ho va fer el cuiner.

Quan va arribar la nit van menjar les sobres i quan tots dormien, la reina va agafar el llibre de màgia que tenia amagat a l’armari, va buscar les coses per convertir els crancs en estrelles.

En el llibre va trobar la fórmula i va dir:

- Que els crancs que tinc jo es converteixin en estrelles!!!

En col·leccionava moltes, una de cada color.

- Què bé! Què bé! Ja he acabat de col·leccionar les de tots els colors! Ara ho podré portar a l’exposició que em van comentar. Compraré les coses per posar les estrelles i ja me’n vaig. Serventa, neteja tota la casa! Cuiner, fes arròs a la marinera.

La reina ja ho havia muntat tot i ho va portar a l’exposició i va guanyar el primer premi.

I, conte contat, ja s’ha acabat!!!

Salma